Działania i oferta
Spadochron Bemowo
Spadochron Bemowo
realizowane będą na przestrzeni od października 2023 do grudnia 2025 r. z uwzględnieniem lat szkolnych. Na każdy rok, każda Szkoła, otrzymuje pulę zajęć, którą jest najbardziej zainteresowana pod względem potrzeb jej uczniów. Niektóre zajęcia dostępne są ogólnie, niezależnie od Szkoły, a informacja o nich będzie dostępna na stronie www, plakatach, poprzez Librusa.
Zajęcia mogą być realizowane w Szkole, bądź poza nią. Na zajęcia pozaszkolne, uczestnik przychodzi sam lub jest przyprowadzany przez rodzica.
Lista zajęć i organizacje prowadzące:
Rozwój osobisty i społeczny:
Wsparcie edukacyjne:
Rozwój fizyczny i rekreacja:
Konsultacje i diagnozy:
Wsparcie dla rodziców:
Warsztaty Rozwoju Osobistego dla dzieci i młodzieży, TUS, grupa wsparcia dla młodzieży 13+
Cotygodniowe, godzinne warsztaty w małych grupach, prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem różnych technik jak drama, malarstwo, zabawy, relaksacja itp. Ich celem jest edukacja w zakresie emocji własnych i innych osób, wsparcie w kryzysach wieku dojrzewania, nauka radzenia sobie z trudnościami zwłaszcza w aspekcie społecznym.
Osoba prowadząca: psycholog, pedagog, specjalista.
Miejsce: Szkoła lub inne sale będące do dyspozycji organizacji prowadzącej.
Warsztaty profilaktyczne
Zajęcia dla młodzieży szkolnej, których głównym celem jest edukacja na temat radzenia sobie z zagrożeniami współczesnego świata, podniesienie poziomu samoświadomości uczniów, motywacja, wspieranie własnych zasobów dziecka.
Osoba prowadząca: pedagog, specjalista.
Miejsce: Szkoła lub inne sale będące do dyspozycji organizacji prowadzącej.
Socjoterapia
Cotygodniowe, godzinne zajęcia w małych grupkach nakierowane na edukację społeczną, odnalezienie się dziecka w grupie społecznej, poprawę funkcjonowania, naukę zachowań adekwatnych i przynoszących korzyść społeczną i osobistą, prowadzone w formie aktywnej.
Osoba prowadząca: psycholog, pedagog, specjalista.
Miejsce: Szkoła lub Ośrodek Michael
Indywidualne konsultacje psychologiczne
Cotygodniowe, godzinne indywidualne spotkania w cyklu kilkumiesięcznym przeznaczone dla dzieci i młodzieży z problemem pogłębionym lub wymagającym indywidualnej interwencji lub wsparcia (depresje, samookaleczenia, zagubienie, głęboka demotywacja itp). W konsultacjach może też brać udział rodzic dziecka na osobnej sesji.
Osoba prowadząca: psycholog, psycholog-terapeuta.
Miejsce: Szkoła lub inne sale będące do dyspozycji organizacji prowadzącej.
Terapia pedagogiczna
Grupowe lub indywidualne zajęcia dla dzieci z klas 1-3 ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dysortografia. Służą rozpoznaniu i usuwaniu przyczyn i trudności w uczeniu się dziecka, wyrównywaniu braków w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej oraz rozwijanie pozytywnej motywacji do pracy. W klasach 4-8, celem zajęć będzie głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom z utrudnieniami rozwojowymi, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach.
Osoba prowadząca: pedagog, specjalista.
Miejsce: Szkoła lub inne sale będące do dyspozycji organizacji prowadzącej.
Zajęcia wyrównawcze, korepetycje
Cykliczne zajęcia grupowe z różnych przedmiotów szkolnych. Głównym założeniem tych zajęć jest udzielenie wszelkiej pomocy uczniom, którzy nie radzą sobie nauką, wyrównanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści programowych i utrwalenie bieżącego materiału tak, by uczniowie mogli aktywnie uczestniczyć w lekcjach.
Osoba prowadząca: pedagog, specjalista.
Miejsce: Szkoła lub inne sale będące do dyspozycji organizacji prowadzącej.
Streetworking
Działania adresowane są do grup dzieci i młodzieży , które spędzają większość czasu wolnego w przestrzeni miejskiej (m.in. ulica, podwórko, park, bez należytej opieki dorosłych). Głównym założeniem działań streetworkingu jest organizowanie zajęć animacyjnych, profilaktycznych, wychowawczych, edukacyjnych, pobudzających i zachęcających do konstruktywnych i alternatywnych działań, w tym na rzecz społeczności lokalnej, sąsiedzkiej, niepełnosprawnej itp. Podejmiemy również działania o charakterze integracyjnym, które zaangażują rodziny naszych podopiecznych – wspólne spędzanie świąt oraz ważnych uroczystości zgodnych z kalendarzem.
Osoba prowadząca: psycholog, pedagog, specjalista.
Miejsce: przestrzeń publiczna i sale będące do dyspozycji organizacji prowadzącej.
Integracja sensoryczna
Cykliczne zajęcia realizowane indywidualnie. Przeznaczone dla uczniów z orzeczeniem lub/i ze specyficznymi trudnościami motorycznymi, zaburzeniami w relacjach społecznych. Zajęcia mają zwiększać sprawność, koordynację, świadomość ruchu, obniżać napięcie, relaksować, motywować do ruchu.
Osoba prowadząca: pedagog, specjalista
Miejsce: PIK przy Kaden Bandrowskiego 1
Zajęcia na ściance wspinaczkowej
Treningi dla dzieci i młodzieży, które w naturalny sposób rozwijają wszystkie cechy motoryczne młodego człowieka, jak również kształtują jego psychikę, osobowość, charakter. Poprzez wzajemną asekurację młodzież uczy się odpowiedzialności za siebie, integruje się, nawiązuje przyjaźnie. W skład zajęć wejdą: nauka podstawowych operacji sprzętowych, ćwiczenie gibkości, zasady treningu wspinaczkowego, nauka wspinaczki w rysach oraz kominach, przygotowania kondycyjne i siłowe do wspinaczki w naturalnym terenie itd.
Osoba prowadząca: instruktor wspinaczki.
Miejsce: Ścianka wspinaczkowa w podziemiach Ośrodka Michael ul.Markiewicza 1.
Konsultacje i diagnozy specjalistyczne
Badanie ADHD (test MOXO), spektrum autyzmu (ADOS – 2), poziom inteligencji i procesów poznawczych (Stanford-Binet), diagnozy i konsultacje integracji sensorycznej.
Osoba wykonująca badanie to certyfikowany psycholog lub diagnosta SI.
Miejsce: PIK przy Kaden Bandrowskiego 1
Warsztaty Umiejętności Wychowawczych dla Rodziców
Warsztaty będą miały na celu poprawę relacji rodzinnych przez pomoc w likwidowaniu nieprawidłowości tkwiących w systemie rodzinnym oraz ich przyczyn poprzez nabywanie przez rodziców świadomości pełnionych ról i ich wpływu na dzieci, a także nabywanie kompetencji społecznych i opiekuńczo-wychowawczych rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży. Zajęcia będą składały się w dużej mierze z ćwiczeń, które wymagają czynnego i aktywnego udziału uczestników. Ćwiczenia dobrane będą tak, by optymalnie charakteryzowały myśl przewodnią, skłaniały do refleksji nad samym sobą i zachęcają do wspólnej dyskusji i wymiany doświadczeń. Będą prowadzone metodą: praca w grupach, dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, mini wykładów, socjodramy, burzy mózgów, testu kompetencji rodzicielskich (TKR), grupowego wsparcia psychologicznego. Warsztaty będą odbywały się w soboty i niedziele, po 8 godzin.
Osoba prowadząca: psycholog, specjalista.
Miejsce: Szkoła lub Ośrodek Michael
Szkolenia dla rodziców i kadry
Szkolenia tematyczne o rozwoju i funkcjonowaniu dziecka. Propozycje tematów to np: Gotowość szkolna a zaburzenia i dysfunkcje dziecka, Jak wspierać uzdolnione dziecko?, Jak rozmawiać z nastolatkiem? Konflikt w rodzinie a dziecko,
Stabilny rodzic – stabilne dziecko, „Niegrzeczny” uczeń, i inne.
Każdemu tematowi poświęcimy 3 godziny.
Prowadzący: psycholog, pedagog.